13 Mayıs 2010 Perşembe

SAÇLARDA BİR YARIMKÜRE - CHARLES BAUDELAIRE

SAÇLARDA BİR YARIMKÜRE

Bırak da uzun uzun içime çekeyim saçlarının kokusunu
bir kaynağın sularına yüzünü daldıran bir susuz adam gibi
yüzümü daldırayım içlerine kokulu bir mendil gibi elimle sallayayım onları
sallayayım da anılar silkelensin havada

Saçlarında bütün gördüklerimi bütün duyduklarımı
bütün işittiklerimi bir bilseydin
Başka ins...anların ruhu ezgi ler üzerinde nasıl dolaşırsa
benim ruhum da koku üzerinde öyle dolaşır


Yelkenlerle serenlerle dolu bütün bir düş var saçların da
meltemi beni güzelim iklimlere uzayın daha mavi
daha derin olduğu havanın meyvelerle yapraklarla
insan derisiy le kokulandığı iklimlere götüren büyük denizler var saçların da

Saçlarının okyanusunda içli türkülerle her ulustan güçlü insanlarla
sonsuz sıcaklığın yangelip yattığı uçsuz bucaksız bir gök üzerinde
ince ve karışık yapıları oymalar gibi beliren
biçim biçim gemilerle kaynaşan bir liman görü yorum

Saçlarının okşamalarında güzel bir geminin kamara sında
bir divan üstünde geçmiş çiçek saksılarıyla serinlik verici testiler arasında
limanın fark edilmez yalpasıyla ığralanmış uzun saatlerin bezginliğini yeniden buluyorum

Saçlarının kızgın ocağında afyonla şekerle karışmış tütün kokusunu çekiyorum içime
saçlarının gecesinde sıcak ülke göklerinin sonsuzluğunu parıldar görüyorum
saçları nın ince ince tüylü kıyılarında katranın miskin
hindistan cevizi yağının birbirine karışmış kokularıyla sarhoş oluyo rum


Bırak da uzun uzun ısırayım ağır kara örgülerini.
Ele avuca sığmaz
ferman dinlemez saçlarını dişlediğim zaman anıları yer gibi oluyorum

SAÇLARDA BİR YARIMKÜRE - CHARLES BAUDELAIRE

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder