2 Nisan 2010 Cuma

Dönemsel Git Gel ve Yoğunluk

Dönemsel olarak git geller ve yoğunluk, uzun süre sonra yoğunluğu delip bir yazı yazayım dedim. Esasında, amaçım iyi hoş bir yazı yazmak değil. Sadece karalamak! Yoğunluk, en çok git gel dönemlerimi buluyor yoksa bu yoğunluk mu beni git gellere itiyor? Sanırım ikincisi, çok yoğun olduğumda ve bu yoğunluk içinde farklı işler, farklı kulvarlarda at koşturma seçenekleri mevcutken, kafayı birden farklı yere konsantre etmek gerekirken çorba yapma ihtimali kuvvetlenir. Kuvvetle muhtemel çorba yaptığımda görülmüştür. Bu beceriksizlik ya da konsantrasyo kaybı ile açıklanabilir. Ancak tek açıklaması bu değil! Birbiri ile alakalı işlerde böyle bir sorun yaşamazken, birbiri ile alakasız işlerin getirdiği yoğunluk sonuçu dönemsel olarak bir git gel oluşuyor. Bu oluşum içinde kontolü kaybetmemek için çok disiplinli ve ilkeli çalışmak lazım. Benim için disiplin olmazsa olmaz olduğu kadar en nefret edilen kriterlerdendir. Zira disiplinin en kötü getirisi strestir. Stresten uzak olmak için disiplini deldiğim, boşverdiğim zamanlar çok olmuştur. Ama bu safi başarıyı getirmedi. Şuan ise benim daha çok işime yarayan yöntemi kullanıyorum. Bu farklı işler taktiği. Bu işlerin birbiri ile uzaktan yakından alaksı yok. Sıkıntılı anlarda, konsantrasyon kayıplarında iş değiştiriyorum ya da proje değiştiriyorum. Böylece bir anda düşünce boyutu farklılaşıyor. Ve daha önce fark edemediğim konuları daha hızlı fark edebiliyorum ve çözüm üretebiliyorum. Faydası çok. En azından ben de işe yarıyor. Tabi bazen bu durum da kontrolden çıktığı söylenebilir. İşte o anlardan birisi yine Gel git dönemleri. Sonuçlanması uzun sürede gerçekleşen işlerde ve özellikle devamlı yoğun konsantrasyon isteyen bu projeler, işler ile aynı anda uğraşmak zaten normal bir insanın da zorlanacağı bir durumdur. Kolay ve basit işlerde daha fazla yararını görebilirsiniz. Çok yoğun işlerde de bazen durum karmaşıklaşabiliyor ama yine de tavsiye edililir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder