4 Ocak 2010 Pazartesi

Ezel - Kaçınılmaz


"Ezel" dizisinin "Kaçınılmaz" Bölümünden akılda kalanlar;

Ramiz Dayı: Kaçınılmazdan kaçamazsın...

Ramiz Dayı:
Ya nefret edeceksin
ya seveceksin yeğen
İkisini birden yapmaya kalkarsan
çatlarsın ikiye bölünürsün
Sen yapmayacaksın yeğen
emir vereceksin sonra
gideceksin
Ben yapacam ben...

Ramiz Dayı:
Hepimiz ayrı ayrı kaçınılmaz olandan kaçarız
Bu defa ümitliyiz bu defa kurtulacağız
Bu defa hiç bir şeyi atlamadık
Hiçbir şeyden korkmadık her şeyi göze aldık
Ama dönüp dönüp arkamıza bakmaktan
Önümüzdekini çok geç gördük yeğen
Hepimiz kaçınılmaz sondan kaçalım derken
O sonu hazırlayan başlangıçta bulduk kendimizi

Ramiz Dayı:
Sevmek, son kertede
kaçınılmaz sona karşı çıkmaktır

Ama o sonu bile bile sevmek,
Gözünü son kez kapar gibi sevmek
o sevgide hapsolmaktır

adım adım geriye gider gibi
sıfıra dogru sayar gibi
gözünü sonkez kapar gibi sevmek
işte öylesine sevmek
o sevgide haps olmaktır...


Ramiz Dayı:
Kör aşık gibidir kötü kader
Sen kaçtıkça
daha şehvetle düşer peşine
Sanılanın aksine
ölüm değildir kaçınılmaz olan şey
Kaçınılmaz olan
dönüp bakmaktır;
Hayatın gözlerinin içine...


Ramiz Dayı'dan Tefo'ya (2006):
Senin için sadakat hain ol dediğimde ihanet etmektir...

Ramiz Dayı:
Hiçbir son bir anda olup bitmez


Kör aşık gibidir kötü kader
Sen kaçtıkça daha şehvetle düşer peşine
Sanılanın aksine ölüm değildir kaçınılmaz olan şey
Kaçınılmaz olan dönüp bakmaktır;
Hayatın gözlerinin içine...

Ramiz Dayı'dan ayar manyağı ettiği Ali'ye:

Mesele köşeye adam kıstırmaksa;
sen mi kıstırdın köşeye,
yoksa ben mi seni…

Mesele köşeye adam sıkıştırmaksa;
sırtını duvara dayayan mı
yoksa arkasını görmeyen mi sıkışmıştır köşeye kardeş…
Mesele seni göt etmeye doymamaksa eğer;
ben yemeği yedim doydum
ama hesabı sen ödeyeceksin kardeş
Mesele kaçıp gitmekse eğer;
Mesele öldürmekse eğer;
hemen öldürmek kolay kardeş...
Hergün yavaş yavaş öldürmek...

Mesele öldürmek değil...
Her şeyi ben mi söyleyeceğim kardeş...
Onun orasını da sen düşün... Kardeş...

Ramiz Dayı:
Ne gelecekse başına
Daha önceden gelmiştir mutlaka
Kaçınılmazı engellemek
Sırf karşı çıkmak değildir mutlu sona
Kaçınılmazdan kaçmak için
Zamanı durdurmak yetmez
En başa dönmek gerekir
Başa dönmekse
Kapağı açmak değil
Doğru sayfayı çevirmektir...

Kız Kardeşinden Tefo'ya :
Kim gelecek diye merak ediyordum...
"iyi ki sen geldin abi"


Diğer Bölümlerden Seçmeler

* Ezel - Yalnız Kalmak
* Gülce - Ömer Lütfi Mete - Uçurumun kenarındayım Hızır
* Ezel - İhanet - Utanç - Yalnızlık 
* Ezel - Sadakat
* Ezel ve William Shakespeare - Macbeth

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder