30 Eylül 2009 Çarşamba

Go Fast - Acımasız - Olivier Van Hoofstadt

13 Film satın aldığımı daha önce yazmıştım. Şuana kadar 4 filmi izleyebildim. Bunlardan biri olan "Go Fast / Acımasız" filmi hakkında yazılabilecek pek bir şey yok aslında. Boş vaktinizi değerlendirmek için izlenebilecek sıradan bir film. Filmi izlemeyenler eğer bu yazıyının geri kalanını okumaya devam ederseniz şevkiniz kırılabilir, uyarmadı demeyin.

Roschdy Zem (Marek / Süleyman) iyi polis olarak, kötülere karşı mücadele eder. Filmde öylesine sıradan bir anlatım ve öylesine sıradan olay dizini var ki, üç sahne sonrasını ve hatta film sonunu tahmin etmek hiç zor değil. Sanki iyi polis belgeseli izliyorum hissine kapıldım. Gerçekçilikten uzak bir polis hikayesi, özellikle örgütün içine sızma kısmı çok basit ve sıradandı.

Go Fast orjinal ismine uygunluk Audi, Porsche Cayenne veya BMW gibi hızlı otomobilleri görmekten öteye geçmiyor. Bu otobillerle Hollywood filmlerinden alıştığımız sahneleri de göremedik. Daha gerçekçi kovalamaca sahneleri yapmaya çalışma çabası sanırım. Ancak yavan kalmış.

Fransız macera filmleri düşünüldüğünde tamamen hayal kırıklığı. Kendisine sıralamalarda diplerde yer bulabilecek bir yapıt. Çok mu kötüledim?

Ancak şunuda söylemeden geçemeyeceğim, filmi izlerken çok sıkılmayacaksınız. İzleyeceksiniz ve "iyi, fena değil" gibi bir yorumda bile bulunabilirsiniz. Baştada söylediğim gibi boş vaktinizi değerlendirebileceğiniz bir film.

Bu arada Go Fast'i Türkçe'ye hangi akılla ve mantıkla "Acımasız" diye çevirmişler anlayamadım. Acımasız bir polis olsa tamam ya da filmde acımasız bir katil olsa ona da tamam ama ben acımasız veya acımasızca birşey göremedim ki filmde! İntikam konusu düşünülerek daha uygun bir çeviri yapılabilirdi.

Go Fast / Acımasız Hakkında Bilgi
Yönetmen: Olivier Van Hoofstadt
Oyuncular: Roschdy Zem, Olivier Gourmet, Jean-Michel Fête, Jil Milan, Catalina Denis, Evariste Kayembe-Beya, Frédéric Epaud, Julie Durand, Xavier Maly
Türü: Aksiyon-Macera
Yapım: 2008 Fransa yapımı
Süre: 90 dk.

Go Fast / Acımasız

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder